tisdag 8 mars 2011

Handledning idag

Idag har jag haft handledning över telefon. Han tyckte naturligtvis jag borde kommit längre och det borde jag ha gjort men jag är ju alltid sen. Skönt med en handledare som faktiskt är intresserad av att hjälpa till, har fått massor med konkreta tips. Nu hoppas jag bara att den skola jag kontaktat i Skara vill hjälpa mig med att svara på några frågor.

Ikväll är det föräldrautbildning som gäller igen, är sista gången. Har nog inte riktigt fattat att det bara är 5 veckor till beräknat nu. Precis i början av året gick tiden fruktansvärt långsamt men de senaste veckorna har bara flugit förbi. Det mesta är fixat när det gäller praktiska saker. Barnkläder i storlek 50-56 har jag MASSOR, fick ett set till förra veckan... Det som det faktiskt börjar bli lite bråttom med nu är att få in mina arbetsgivarintyg. Falköpings kommun var snabba, cpm tvivlar jag på att jag får något ifrån och min chef på hotellet har semester. Minns inte om jag jobbade i Skara också men dit kan jag åka och bläddra i pärmarna själv.

Vi har pratat lite om namn till lillplutten men det kommer nog bli svårt att komma på något. Vi har extremt olika smak har vi upptäckt. Jag har som vanligt massa krav, det ska ju passa både när den är barn och vuxen och det får inte bli fula smeknamn av det. Tyvärr kan det bli det av ett namn jag gillar men i så fall får jag väl helt enkelt förbjuda dem i närheten att använda det och hoppas att kompisar till den inte kommer på det.
Några av mina favoriter finns redan inom släkten men vet inte om jag vill bry mig om det. På min sida av familjen bryr man sig inte om det. Har ett väldigt bra exempel på det. Min bror heter Johan, min pappa heter Nils-Johan, pappas morbror heter Nils, pappas kusin/Nils son heter Nils-Johan, pappas morfar hette Johan.
Nu är inte dom här namnen aktuella som tilltalsnamn...

Inga kommentarer: