måndag 26 april 2010

En redovisningsdag avklarad

Är fruktansvärt trött idag, sov inte så länge inatt och har suttit och lyssnat på redovisningar från 9 till 16. Jag började på min analys vid fem igår em men det gick ganska lätt att skriva den, gjorde faktiskt en power point till min redovisning också. Tyckte min redovisning gick ganska bra, jag är sällan särskilt förberedd utan improviserar mycket. Jag klarar inte av att ha en text framför mig för då läser jag innantill och jag själv tycker det är hemskt jobbigt att lyssna på. Har jag papper har jag bara stödord eller en mindmap.
Är snart dags för den väldigt trevliga perioden i månaden också och då blir jag alltid extra trött så jag har verkligen haft fullt upp med att hålla mig vaken idag. Att veta hur mycket jag har att göra hjälper inte direkt heller. Måste skriva synops till uppsatsen och packa ner hela lägenheten för på onsdag kommer mamma och pappa upp och på torsdag åker vi hem.
Förstår faktiskt inte varför synopsen ska vara så lång som den ska, 2-3 sidor och hela uppsatsen ska vara 10-15 sidor. Tycker inte det verkar riktigt logiskt. På en c-uppsats hade det varit logiskt men inte på en b-uppsats.

NU SKA JAG GÖRA LITE REKLAM IGEN :)
På torsdagar klockan 21 framöver kommer tv 4 sända en serie som heter Sveriges historia. I något av dessa avsnitt kommer det vara inspelningar från min gamla arbetsplats med några av mina gamla arbetskompisar :) Har sett foton från inspelningen men det ska bli jättespännande att se själva inspelningen. Hela serien verkar iof spännande :)

Inga kommentarer: