lördag 17 april 2010

Lyckad försäljning

Hade inte behövt oroa mig för att soffan skulle vara svårsåld. La ut en annons på blocket på fm och efter en halvtimma hade tre personer hört av sig, efter 1,5 timma var den hämtad och jag fick 500 för den :) Hade jag vetat att det skulle gå så lätt hade jag väntat en vecka för nu har jag inget trevligt ställe att sitta på i nästan två veckor. Har en fåtölj så får väl använda bordet som fotpall när jag ser på tv så det blir lite bekvämare. Å andra sidan kanske jag får mer gjort när jag inte kan ligga på soffan. När jag la ut annonsen satte jag priset 600 och tänkte att jag troligtvis skulle få sänka det rejält men jag är ju van vid hur det är hemma, där vill ingen ge så mycket för Ikeagrejer men här är det ju ganska långt till Ikea. Hemma tar det ju bara strax över en timma till Ikea, eller kanske 1,5 men hur som helst tar det inte så lång tid.

Nu ska jag strax duscha och göra mig iordning för kvällen samt göra mitt bästa för att inte glömma bort att hämta tvätten från källaren innan jag går. Egentligen kanske det är lika bra att jag hämtar den först för känner på mig att jag kommer glömma den. Upptäckte ytterligare en sak jag glömt hemma förut, min minisminkväska men div sminkborstar, eyeliner, kajal mm. Jag använder alltid borste när jag tar ögonskugga och puder. Till min favoritögonskugga finns det inte ens nån sån där liten sak som brukar följa med för att ta på den med. Får väl ta från en annan och tvätta den sen.

Inga kommentarer: