lördag 10 april 2010

Seg start på dagen

Dagen kunde börjat bättre, vaknade med migrän. Har ingen aning om varför för jag ansträngde mig inte direkt igår, gick i affärer med mamma ett par timmar och lagade lite mat på kvällen. Idag ska jag också till iaf någon affär och så ska jag fixa lite här hemma, blanda annat rensa avloppet under badkaret, jättetrevligt... Såna saker går nästan på rutin efter att ha jobbat tre år på ett hotell men det är inte särskilt trevligt iaf. Andra saker man gör snabbt är att städa toan och byta i sängen.

Imorgon bär det av norrut igen och jag har verkligen ingen lust med det, vill inte lämna vår bekväma lägenhet och våren. Tack och lov får jag snart åka hem igen men ändå, hoppas bara jag lyckas sälja min soffa så jag slipper problem med den när grejerna ska köras hem. Tänkte lägga ut den på blocket till nåt skitpris. Den får nämligen varken plats i bilen eller i lägenheten här, plus att den inte är så bekväm. Men till ett tillräckligt bra pris brukar det alltid vara någon som är intresserad. Funderar lite på hur jag ska göra med tv:n bara, skulle gärna vilja ha kvar den där uppe eftersom jag kommer vilja ha den på mitt rum i höst. Måste ju ha någonstans att förvara den över sommaren då...

Inga kommentarer: