onsdag 14 april 2010

Äter godsaker

Sitter just nu och äter chokladägg värpta av äkta chokladfåglar :) Fick dem i födelsedagspresent i ett paket med massa godsaker, var några helt underbara chokladskorpor med nötter i också. Tror de kallade dem skorpor men de är mer som småkakor. De lämnade jag hemma i Skövde så vet att de väntar på mig där. Mikael tycker ju inte om något sånt så det är ingen risk att de försvinner. Var även te och kaffe i paketet men det har jag inte testat än, får göra det när jag kommer hem. På tal om kaffe har jag druckit spännande kaffe idag, var after eight i botten på glaset.

Har ju tagit fram min cykel här nu och jag är faktiskt lite förvånad, allt promenerande i vinter måste gett mig bra benmuskler. Alltid trevligt att upptäcka något sådant.

Funderar på vad jag ska ha på mig på begravningen, har en passande klänning men har ingen aning om ifall jag kommer i den fortfarande. Den är ju hemma så kan inte prova och om den skulle passa behöver den lämnas in på tvätt. Antar att jag får köpa mig en ny kavaj för jag kommer nog inte i någon av mina eftersom axlarna har blivit så mycket kraftigare. Jag har massor med svarta kläder men min mormor var väldigt noga med klädsel och jag vill ha något hon skulle tyckt om. Därför skulle jag inte komma på tanken att ha något annat än en fin stilren klänning/kjol och kavaj. Kommer troligtvis hem bara några dagar innan så är svårt. Funderar på att be Mikael försöka hitta min klänning och lämna in den ifall den passar.

Nu ska jag ha fotvård, nagelvård, fortsätta äta chokladägg och se på halv åtta hos mig :)

Inga kommentarer: