söndag 18 april 2010

Näst sista helgen i Umeå den här terminen

Igår var det fest och jag var på krogen för första gången på evigheter. Va ganska trevligt men fanns stunder med ganska dålig musik. Mådde inget vidare när jag kom hem så trodde jag skulle må jättedåligt idag men antagligen var det mest trötthet för jag har mått bra idag. Förutom att jag varit trött då, fick ju inte sova så mycket inatt, är en aning irriterande att vakna klockan sju när man lagt sig klockan tre, somnade visserligen om en stund sen men iaf...

Nu ikväll har jag varit på bio och sett Clash of the Titans, hade inte så mycket förväntningar och det är absolut inte den typ av film jag brukar se men blev nyfiken på historien med gudarna. Tyckte den va helt ok och eftersom det som sagt inte borde varit min typ av film antar jag att det är ett bra betyg.

Ikväll har jag även gjort en beställning från hm, nu återstår bara att se hur många månader det dröjer innan jag får grejerna. Sist tog det två månader... Hittade en löpare som jag tyckte va jättefin men den kostade bara 80 kr och man måste ju beställa för minst 200 så det slutade med nya grejer till badrummet också. De har ju faktiskt varit där i fem år och börjar se ganska hemska ut. Har tänkt köpa nya duschdraperier ganska länge men pengarna har ju gått till annat ett tag. Tror inte Mikael kommer tycka om det men det ser somrigt och glatt ut. Duken blir man också glad av att se på, den är som en sommaräng. Behöver lite grejer som man blir glad av att titta på efter den långa vintern , dödsfall och sjukdomar.

Den här helgen har nog varit hemskt jobbig för min moster, hon var ju hos mormor nästan hela helgerna. Hon ringde förut och sa att "idag fick jag äta min lax själv". Hon brukade laga lax till dem på söndagarna. Har sagt till henne att hon får ringa så mycket hon vill, hon pratar och jag lyssnar. Igår började de greja i lägenheten, är en del att greja med i en fyrarummare med tre källarförråd. Jag har sagt att jag naturligtvis hjälper till så fort jag kommer hem. Jag ska även hjälpa till med försäljningen av lägenheten.

Inga kommentarer: