söndag 25 april 2010

Pluggsöndag

Idag har jag massor att göra, imorgon ska en individuell utställningsanalys redovisas och jag har inte börjat på den. Jag var på museet i Skara när jag va hemma så jag har sett en utställning och jag har fotat precis allt. Har den ganska bra i huvudet också, kommer ihåg nästan exakt var varenda grej var men det är skönt att ha fotona om jag behöver kolla något. De vill gärna ha något foto med också som exempel. Som tur är handlar det bara om 2-3 sidor text så jag hoppas det går ganska fort. Det som kommer ta betydligt mer tid är synopsen som ska va inne i slutet av veckan, från nästa vecka är det ju uppsats som gäller. Ser verkligen fram emot att få flytta hem nu, ska bli så skönt med alla bekvämligheter hemma. Att kunna välja mat ur en frys istället för att handla hela tiden och att kunna tvätta direkt om jag råkar spilla.

Har ju bott betydligt enklare än här men det har bara varit några veckor och då funkar det ju men sju månader är lite jobbigt när man är van vid annat. När jag va på Gotland hade jag visserligen mikro men jag hade ingen diskho. Fast där brydde jag mig inte om hur jag bodde för jag hade så jäkla roligt. Jag hade spindlar i sovrummet, myror runt kylen, silverfiskar på toaletten och det va sällan varmare än 16 grader inne när jag vaknade men jag brydde mig knappt om det. Det är redan två år sedan och jag saknar det väldigt ofta, jag har aldrig gjort något roligare än att gräva och dessutom på Gotland som är mitt favoritställe i Sverige.

Inga kommentarer: