torsdag 15 april 2010

Idag har jag rört på mig ordentligt

Testade faktiskt att jogga på fm, joggade och gick om vartannat i typ tre km så va en väldigt kort strecka men va mest för att testa om det gick över huvud taget. Gick över förväntan, kände av ryggen i någon sekund bara. Har ju haft ont längst ner i ryggen och ut i ett ben när jag jobbat. Annars funkade knäna och lungorna bra. Hoppas vädret håller i sig så jag kan testa mer. Har annars cyklat ca 1,5 mil så är nöjd med mig själv idag. Har inte ätit något onyttigt alls heller men hade jag något hemma skulle jag lätt gjort det, är väldigt sugen på cola eller egentligen vilken läsk som helst.

Har varit på handledning för min uppsats idag också, nu vet jag att jag ska skriva om texter. Jag vet, det låter jättekonstigt men jag ska alltså skriva om texterna som finns i nästan alla museiutställningar. Finns så otroligt mycket intressant men känns som jag kan ha nytta av det här, dessutom är det tydligen väldigt få som håller på med det.

Idag om två veckor är jag förhoppningsvis hemma med mitt flyttlass, blir en likadan idiotresa som i augusti men eftersom jag bara är med på vägen ner ska mamma åka med pappa upp så han har någon som kan lösa av honom. Det verkar förresten bli struligt med datum för begravningen, jag kommer hem i slutet på v 17, v 18 ska pappa ev till Portugal, så det finns slutet på v 18 att välja på eller klämdagen v 19 eftersom jag lovat bort mig på jobb mån-tis. Jag vet att man får ledigt för begravning men det va bara prat om v 18 först så då lovade jag två dagar v 19. Okej, det där måste låta jätterörigt för er.
Dessutom så ska ju min morbror kunna ta sig dit, han kan inte gå så måste få någon typ av specialtransport. Blev lite irriterad på honom förut för jag fick veta att han inte tänkt tala om för sina barn att deras farmor är död. Nu är de ju vuxna sedan länge men jag hade tyckt det va lika idiotiskt om de varit små. Tror iof inte han har någon kontakt med sin son så då kan jag förstå det men han pratar ju med sin dotter någon gång om året så jag tycker han kan ringa ett extra samtal. Chansen att hon skulle komma på begravningen är extremt liten men jag tycker hon ska få chansen att välja. Hon hade ju faktiskt mycket kontakt med sin farmor tills för 20 år sedan (hon är 40). Vad jag vet hade de inget otalt med varandra men när min morbror och deras mamma skiljde sig ställde sig barnen på mammans sida och tappade all kontakt med sin pappas släkt. Jag kommer troligtvis aldrig mer se de båda kusinerna men tror inte jag skulle ha något som helst gemensamt med dem heller så, träffade L för några år sedan och likheten slutade ungefär med att vi båda är väldigt korta. Vi hade inget att prata om över huvud taget och vad jag hört om T så vill jag nog inte ha någon kontakt.

Inga kommentarer: