torsdag 22 april 2010

En vecka kvar till hemflytt

Det har varit full fart några dagar nu, vi har jobbat på med vårt grupparbete som nu närmar sig klart :) Igår kväll blev det buffé på NH och vi hade nog tänkt stanna för några öl men ingen orkade så vi gick hem före tio.
Hade tänkt hinna med lite shopping idag men det hann jag aldrig så det får bli imorgon, ska bland annat till systemet för att köpa Bacardi Breezer orange. Den har inte funnits i Sverige på ungefär fem år så blev jätteglad när jag fick veta att den finns nu igen, det har alltid varit min stora favorit :) Den är det första jag köpt när jag varit utomlands.

Igår när vi satt och pratade blev jag nästan lite mörkrädd, en som går samma program fast året över kom och pratade, de har praktik nu och personen som var trött säger "jag har jobbat från åtta till fem, det ni, det är lite annat än skolan". Antar att jag reagerar eftersom jag är van vid att man jobbar och jag själv har ju gjort det sen jag va 16, varje lov hela gymnasiet och sedan efter gymnasiet. Antar att jag får inse att jag är en av de äldsta på programmet och att folk helt enkelt aldrig haft ett jobb. Att säga det på det sättet med ett tonfall på skryt lät bara så komiskt. Att börja klockan åtta skulle jag dessutom kalla lyx, särskilt när man bor i samma stad som jobbet är. När jag jobbade i Skara gick jag upp klockan fem för att kunna börja jobba klockan sju och var hemma tidigast 17 och sommartid med sämre tidtabell var jag hemma vid 18, då har man ungefär tre timmar till man måste försöka sova för att orka gå upp klockan fem och sedan ha kroppsarbete. Förra året gjorde jag allt för att slippa gå till socialen så under vissa perioder hade jag två jobb samtidigt och någon gång krockade allt ordentligt så jag jobbade 20-21 dagar i streck.

Inga kommentarer: