måndag 19 april 2010

Resor

Nu är jag en aning fundersam, jag har fått ett mejl med ett erbjudande från Match.com och det står att jag fått det eftersom jag är registrerad som medlem där. Jag har aldrig varit medlem varken där eller på någon liknande sida. Hade förstått lite mer om det kommit till min andra mejl men det kom till den som jag använder när jag söker jobb och liknande mer seriösa grejer vilket betyder att inget företag bör ha den adressen. Annars är det ju många företag som lämnar ut adresser till samarbetspartners. Använder inte den adressen när jag handlar på nätet eller till facebook och liknande.

Har precis köpt biljetter till resan upp till Umeå i juni, det blir tåg. Har planer på att flyga hem och jag hade gärna flugit upp också men det gick inte att få ihop det med tiderna. Nu får jag iof åka lite lyxigare än jag brukar, kände att det behövdes eftersom jag ska orka sitta på ett seminarium från 9 till 16. Ska stanna i Stockholm på vägen och det komiska är att det va jättemycket billigare. Åker första klass från Skövde till Stockholm, blev visserligen inte X2000 men det gör inget, sen har jag sovvagn från Stockholm till Umeå. Detta tillsammans kostade lika mycket som en liggvagnsplats från Skövde till Umeå. En sovvagn från Skövde hade kostade nästan det dubbla. Kommer ha fyra timmar i Stockholm när affärerna är öppna, sen får jag tillbringa någon timma på centralen men jag kommer ändå behöva äta något då så det är inga problem. Är ju nästan aldrig i Stockholm längre så ska bli kul. Är ju i början av juni så kan vara väldigt härligt väder.

Hoppas det finns flygbiljetter kvar att köpa på fredag så jag kan flyga hem, måste bara komma ihåg att inte ta med något olämpligt eller köpa något olämpligt i Stockholm för jag kommer ju inte checka in något bagage om jag flyger hem, känns onödigt.
Känns som att jag bara åker fram och tillbaka hela tiden men egentligen har jag inte så jättemycket emot det, jag är ganska van att åka mycket sedan tidigare också. Man får helt enkelt se till att göra det bästa av situationen, jag har alltid uppblåsbara kuddar, musik, tidningar och mycket fika med mig. Jag bryr mig inte så mycket om hur jag ser ut när jag åker tåg heller, jag åker nästan alltid i träningskläder eller mysbyxor. Jag tycker att det bara är dumt att åka i något som ser snyggt ut men som gör ont efter att man suttit i det i några timmar.

Inga kommentarer: