lördag 30 januari 2010

Vill till London

Idag fyller min äldsta kusin år, har inte tänkt på att hon är precis 15 år äldre än mig, hon fyller med andra ord 40 år. Bra att jag kom på det så kan jag kanske komma ihåg, inte för att det spelar någon större roll eftersom jag bara träffat henne ett fåtal gånger i mitt liv. Hon är för övrigt min enda kvinnliga kusin i min väldigt mansdominerade släkt, har förstått att de flesta nästan tog för givet att det skulle bli en pojke när min mamma var gravid med mig.

Är bara två månader kvar till min 25-års dag nu och just det ser jag väl inte fram emot precis så jag hoppas att de flesta glömmer bort att jag faktiskt fyller år den dagen också och koncentrerar sig på övrigt firande för det tänker jag göra. Jag hade hoppats på att vara klar med min utbildning nu och kunnat resa lite, men, men...

Är för övrigt jättesugen på att åka till London i vår/till försommaren och se ABBA utställningen som öppnade där i veckan. Vet att den förmodligen kommer till Sverige någon gång i framtiden men det är ju mycket roligare att se den i London. Dessutom skulle det inte skada att se lite mer av staden som jag bara spenderat ett dygn i påväg hem från Torquay för 10 år sedan (kan inte fatta att det är 10 år sedan jag tillbringade en sommar i England).

Det behöver faktiskt inte vara så dyrt om man kan hitta ett relativt billigt hotell, flygbiljetter ska ju gå att hitta billiga enligt de flesta jag pratat med. Antar att det inte kommer bli av men drömma går ju alltid och även om det egentligen inte är dyrt är det något annat som kommer bli väldigt dyrt i vår och det är ju mitt fel ;)

Inga kommentarer: