söndag 17 januari 2010

Museologi B

Idag ska jag lägga mig tidigt, sov typ fem timmar inatt. Va ute igår och somnade alltså inte förrän efter tre och eftersom jag är som jag är kan jag inte sova så länge, vaknade vid sju första gången men somnade om en stund iaf. För några år sedan vaknade jag alltid sju oavsett när jag la mig. Var inte särskilt bakis iaf. Måste bara berätta vad dom spelade på krogen, för det första var det verkligen allt möjligt, från 50-tal till Abba, rap och ny pop men dom spelade även introlåten till bumbibjörnarna :) Den har jag aldrig hört på krogen förut och jag väntade mig inte att göra det heller.

Imorgon startar en ny kurs, Museologi B. Verkar va ett lite annorlunda upplägg än på a-kursen, inte bara föreläsningar och seminarier utan även andra typer av uppgifter och fler grupparbeten, sen är det ju naturligtvis uppsatsen. Måste verkligen komma på ett ämne snart, de vill att vi ska ha en ide vecka 7. Har redan funderat på det länge men det är ju bara en b-uppsats så den är ju inte så stor så måste tänka på att begränsa mig ganska mycket också. Skulle gärna skriva om någon typ av museipedagogik men det måste ju utvecklas, vill ju inrikta mig på arkeologi men tänka blanda in det i c-uppsatsen. Ska iaf bli skönt att inte bara sitta och lyssna, var nog några studiebesök också.

Inga kommentarer: