torsdag 14 januari 2010

Ättika

Jag skulle inte klara mig utan det. Som jag hade gissat luktade det värre än någonsin när jag kom till min lägenhet imorse men nu är ättikan utplacerad. Har mycket hellre en svag lukt av ättika överallt än en stark lukt av avlopp. Jag har märkt att det luktar avlopp i trappan ner i källaren så det måste vara något längre bort i rören, jag rensar nämligen mina avlopp ganska ofta och har även använt propplösare. Hade tänkt ställa ut det innan jag åkte hem men det blev så stressigt så jag hann inte :(

Men nu till något mycket trevligare. Blev jätteförvånad när jag kom in i trapphuset imorse, ur mitt brevinkast hängde ett gigantiskt brev och jag visste ju mycket väl att jag inte beställt något. När jag öppnar är det massa smink från Maybelline, tänkte först att det kanske var för att jag jobbade för dem i våras men sen kom jag ihåg, hade väldigt tråkigt en kväll i november och deltog då i alla möjliga tävlingar jag kunde hitta på nätet. Var tvungen att tänka efter för det fanns inget brev eller lapp eller någonting. Hur som helst var det ju en väldigt trevlig överraskning med smink till ett värde av gissningsvis 500 kr och det var bra grejer och inte skit de bara ville bli av med. Det komiska är väl att det kan ha hängt där i fyra veckor och tydligare bevis för att man inte är hemma finns ju knappt. Den där kvällen har verkligen lönat sig, vann även två regionen runt 24h och två inträden till jul på Liseberg från Västtrafik. Det var tänkt att jag skulle ta med mamma på det men jag hann inte åka så hon och min moster var där. Om jag minns rätt var det Sofis mode som hade den här tävlingen.

Hela dagen har faktiskt känns lättare bara för att det fanns en för en gångs skull trevlig överraskningen. Tågresan gick faktiskt ganska bra om man bortser från en väldigt obehaglig grej. Satt och tittade runt lite på internet när jag kände att jag började må lite konstigt, så stängde av datorn men innan jag ens hann göra det började jag må jätteilla och kallsvettas, sen var det som att världen runt om försvann bit för bit, funderade på att säga till någon att hämta tågpersonal men jag hade troligtvis varken kunnat prata eller röra mig och sen var det bara svart. Det kom verkligen jättesnabbt och fast att det kändes som en evighet tror jag det kanske tog 5 minuter innan jag var helt borta, vaknade till efter någon timma och var då helt ok. Fattar fortfarande inte vad som hände men det var hemskt obehagligt.

Inga kommentarer: