söndag 24 januari 2010

Veckan som gått

Kan faktiskt inte förstå varför jag är så seg hela tiden, jag äter, sover och rör på mig varje dag ändå orkar jag knappt hålla mig upprätt ibland och är konstant svart under ögonen. Aja, det ger väl sig, var inte det jag skulle skriva om nu. Jag ska som jag skrev sist berätta om veckan som varit.

Jag har varit på bio två gånger, har sett Snabba Cash och Sherlock Holmes. Snabba Cash var inte mycket att ha medan Sherlock Holmes var ganska bra men det är ju iof mer min typ av film också. Kan faktiskt inte riktigt förstå varför alla lovordar Snabba Cash så, visst det finns några bra scener men det är ingen film jag frivilligt skulle se igen. Sherlock Holmes vinner kanske lite på bra skådespelare men jag gillade berättelsen också.

Är väl knappast någon som missat att det är mycket rea i affärerna nu, har gjort några riktigt bra fynd. Var inne på Glitter och hittade ett jättefint halsband som det var 75% på, hade tänkt lägga upp en bild men det är nog ingen ide att tänka tanken just nu när mitt internet är som det är men hoppas kunna göra det vid ett annat tillfälle. Har även köpt lite underkläder som det var 75% på, vilket betyder bh för 50 kr och trosor för 20. Riktigt bra :)

Gjorde en bra affär på blocket i fredags också, köpte ett ombokningsvärde på sj värt 1600 för endast 800, så jag har nu köpt fyra resor och betalat cirka 950 kr för dem. Vet att han hade fler värden kvar och funderar på att fråga om de finns kvar eftersom jag behöver köpa fler resor. Kommer i vår att åka hem ungefär var tredje vecka och ibland är det inte ens så långt emellan men känns som att jag behöver det, det mesta som går att förbereda är visserligen gjort men det finns några detaljer kvar.
De två första delkurserna på 7,5hp är bara på tre veckor var, plus tentavecka då, det blir ganska intensiva veckor men det gör inget, jag har iaf inget att göra på fritiden. Kommer ha en del grupparbeten mm så hoppas tentorna inte blir så stora då (om man nu kan kalla dem det över huvud taget). Blir bara två tentor i vår tror jag, tredje momentet är utställningsanalyser och fjärde är ju uppsats.

Nu kom jag vist ifrån ämnet lite (som vanligt), igår var det fest igen, vi var några från klassen och resten hade jag aldrig sett tidigare. De andra gick på krogen men jag kände att klockan var lite mycket när vi väl gick dit så jag skulle bara kunnat vara där lite mer än en timma för att hinna med sista bussen så jag struntade i det. Var lite skönt att komma hem vid ett i stället för närmare tre.

Inga kommentarer: