fredag 29 januari 2010

Väder, tenta och tips

Jag är imponerad, väderfolket hade rätt, igår morse när jag tittade ut hade det verkligen kommit mycket snö, 3 dm var utlovat och det stämde nog ganska bra. Jag tar aldrig sånt där på allvar eftersom det oftast inte stämmer, samma sak med stormvarningar och diverse annat. Skulle gissa att snöhögen utanför ett av mina fönster är närmare 3 m hög nu, är bred trottoar just där så det passar att dumpa det där. Nu ska det tilläggas att jag bor på första våningen här så 3 m snö utanför betyder en bit ovanför fönstret.

Det är bara en vecka tills vi får hemtentan nu, känns konstigt för det känns som vi inte gjort någonting, undrar vad i hela världen den ska handla om. Vi håller mest på med pedagogik nu och komiskt nog har vi arbetat med en av de texter jag hade på lärarprogrammet i Skövde, inte för att jag kom ihåg så mycket men känner igen det gör jag. Just den och en annan text har vi redan haft seminarie och en gruppuppgift om så det skulle va skönt att slippa det på tentan men jag vet faktiskt inte vad den skulle handla om annars tyvärr.

Måste tipsa om en hemsida jag hittat och bara älskar. Kakburken.se Där finns ALLT om man gillar att baka, det är väl inte direkt billigt men oftast iaf överkomligt. Det finns bland annat en kakform för typ sockerkakor med schackmönster, lite svårt att förklara men här kommer en länk. Skulle hemskt gärna vilja ha den här trots att det är så fullt i köket att det knappt går in en pryl till. Det är faktiskt så illa att vi har porslin i förrådet, i vardagsrummet och jag har en kaffeservis och en matservis kvar hos mina föräldrar eftersom det inte finns någon plats. Hoppas verkligen vi inte får massa skålar och muggar eller liknande i present, vi har sagt att vi önskar oss ett litet bidrag till en resa, spelar ingen roll om det är 50 kr bara inte för mycket köksgrejer.

Nu kan man ju undra varför vi inte slänger massa grejer men vi har faktiskt inte så stort kök och eftersom våra familjer tillsammans blir ganska mycket folk har vi grejer så det räcker att bjuda hem många.

Inga kommentarer: