lördag 9 januari 2010

Borde men

Det är verkligen jättesvårt att komma igång å plugga. Det är intressant men det hjälper knappt när man varit skoltrött i 15 år. Jag vill bara bli färdig nu och tänker hela tiden 1,5 år till examen.

Var och skulle titta på en ring på Guldfynd igår men fick återigen ett hemskt otrevligt bemötande. Jag fick typ en utskällning för att jag ville titta på en jag sett på hemsidan, hon sa ganska rent ut att jag var dum i huvudet. Då sa jag att då får det vara och gick. Fattar inte varför, hon borde väl vilja sälja och sen är det väl upp till mig, det är ju jag som betalar. Anledningen till att jag skriver återigen är att dom va otrevliga när vi skulle köpa förlovningsringar också, dom slarvade med måtten så min blev alldeles för stor, jag klagade så de fick gravera en ny mindre ring åt mig och sen ville de ha lika mycket betalt för den nya ringen också eftersom det var mitt fel att den första var för stor. Naturligtvis fick de inte mer pengar men attityden var hemsk, det är ju snart sex år sedan så jag hoppades de ändrat sig men det hade de tydligen inte. Den nya ringen var dessutom väldigt liten redan då (de ville väl ge igen) och jag har ju gått upp närmare 10 kg sedan dess så måste förstora den, kan ju bara ha den ibland. Hur som helst kommer jag nog aldrig gå i där igen, skulle möjligtvis vara för att kolla vad kärringen i fråga heter så jag kan tala om det hela för hennes chef.

Kan ju inte låta bli att undra om hon hade bettet sig likadant mot någon som är 15 år äldre än mig eller för den delen en man. Har en väldigt starkt känsla av att hon inte hade det, men mot mig är det liksom ok. Det är ju inte direkt första gången någon är otrevlig för att jag ser ung ut och är tjej. Jag blir heller aldrig tagen på allvar av samma anledning. Man blir lite ledsen när folk bara tittar över huvudet eller när jag jobbar och de undrar om jag som praktikant (för det är de övertygande om att jag är) verkligen klarar av det där. Att jag sen både har högre utbildning och mer erfarenhet än många av de som tom är äldre än mig kan de inte förstå.

Inga kommentarer: