tisdag 5 januari 2010

Vill ha en garderob

Funderar på om jag ska städa eller plugga, båda känns lika tråkigt. Får massa besök imorgon em så städa måste jag ju, ska jobba lite på fm imorgon så... Lite ironiskt att jag har ett städjobb när jag hatar att städa och jag är ju ännu mindre sugen på att städa hemma precis när jag kommer från jobbet. Sen har ju jag problemet att jag har så mycket grejer att jag inte vet var jag ska göra av dem, jag funderar faktiskt allvarligt på att köpa en garderob som är bara min och ställa i sovrummet. Jag är verkligen i extremt stort behov av det. Det finns tre endörrars garderober i lägenheten, det är allt, finns en garderob man kan gå in i också men den är full av sängkläder, handdukar, dammsugare och div annat, detta betyder ju att jag faktiskt bara har en garderob och och ganska liten sådan. Hoppas jag kommer kunna köpa en ganska snart, det beror ju på ekonomin. Det kommer troligtvis få sovrummet att se lika övermöblerat ut som resten av lägenheten men jag skulle slippa ha allt framme och kunna ha bättre ordning.

Idag fick jag ett brev från västtrafik, fick ersättning för att buss nr 200 stannade på fel plats för 1,5 månader sen. Trodde faktiskt inte jag skulle få det. Antar att den busschauffören tänkte på något helt annat för det var verkligen klantigt. Han stannade några hållplatser bort och åkte sedan på utsatt tid med tom buss och lämnade ca 20 personer. Fattar inte att han inte misstänkte något, 200 är aldrig tom och då menar jag aldrig, inte ens klockan sex på morgonen. Jag hade ingen viktigt tid att passa men blev irriterad eftersom jag stressat för att hinna med just den bussen. Vet att de fick skicka närmare 10 personer i taxi eftersom nästa buss var en etta som inte går genom Axvall och Varnhem, resten av oss hänvisades till resegarantin, jag tyckte att vi kunde fått åka gratis med en gång men nu har jag ju fått 50 kr (värdecheck) så det kompenserade resan och lite till. Hoppas det går att sätta in på mitt vanliga rabattkort eftersom jag inte är i behov av något annat kort.

Inga kommentarer: