onsdag 13 januari 2010

Många tankar

Äntligen ett schema, det tackar vi för. Tyvärr är det ju väldigt mycket försent för att kunna boka billiga biljetter. Sitter och tittar på auktioner på tradera, många som vill sälja ombokningsvärden. Ska kolla mer på det en annan dag, kan det göra några hundralappar är det ju bra. Lovar att jag gör allt för att inte bli lurad, köper bara saker av de som har positiva omdömen, läser även de positiva eftersom de kan ha en negativ underton och har de det köper jag inte. Har än så länge aldrig blivit lurad och jag har köpt allt möjligt. Finns inget bättre ställe att hitta gamla böcker som inte finns i affärerna längre :)

Nu måste jag snart packa :( Vill inte åka tillbaka och vill absolut inte sitta nästan 13 timmar på ett tåg, får väl bara hoppas att det inte är försenat eller att det händer något på vägen så det tar ännu längre tid. Hoppas verkligen min lägenhet är ok också, att det varit "värme" hela tiden och att det inte varit inbrott. Har förstått ryktesvägen att det är ovanligt mycket inbrott i just Umeå och förutom det har Norrland under hösten drabbats av någon typ av liga som gjort massor med inbrott, har varit på lokalnyheterna flera gånger i veckan. Har inget av något som helst värde i lägenheten men det vet ju inte en eventuell tjuv, gud va besvikna de skulle bli när de hittar en ihopfällbar gästsäng, en 20 tums tjocktv med dålig bild och lite porslin från öb, plus lite kläder och div duschprodukter. Problemet är ju att de kan förstöra istället.

Vet att folk tycker jag är galen men har funderat på att säga upp min lägenhet där. Jag kommer vara hemma i fyra månader maj-augusti, det betyder mer än 10 000 i outnyttjad hyra och nej, jag får inte hyra ut i andra hand. Ska fundera lite till men måste nog bestämma mig till slutet av januari, finns ju inget kontrakt men vad jag vet brukar man ha tre månaders uppsägningstid. Kommer ju behöva någonstans att bo i 3,5 månader i höst och sedan ett par veckor i januari nästa år men funderar på att försöka få ett rum då, borde ha tillräckligt med kötid då. Har funderat på det ganska länge redan, känns som man kan ha roligare för 10 000 plus att det är lättare att flytta hem mina grejer i april än i december. Hade ju tänkt flytta i december annars eftersom det är fullkomligt meningslöst att ha en lägenhet under vårterminen 2011, då jag ska ha praktik och skriva c-uppsats, dvs nästan ingen schemalagd tid.

Inga kommentarer: