tisdag 8 april 2008

Tid

Vill återigen ha någonting som stoppar tiden, hinner inte med hälften av vad jag har att göra, om ens det förresten... Kanske skull hinna om jag struntade i att sova men det går ju inte. Jobbade igår igen och hade tänkt städa lite även när jag kom hem men på eftermiddagen fick jag en hemsk huvudvärk som blev ännu värre när jag kom hem, efter fem värktabletter och fyra timmar på soffan började det lätta, men då var det ju nästan dags att sova. Fick iaf sova inatt, har annars haft svårt att sova den senaste veckan. Antar att det beror på att jag är stressad. Tänker ibland att det skulle va lite lättare om jag hade något roligt att se fram emot men jag har inget sånt just nu. Försöker hitta något possitivt men känner mig tom, det är som att inget spelar någon roll, ibland vill jag bara strunta i allt...

1 kommentar:

Gustaf sa...

Hej kusin. Stress beror ofta på att man samlar för många "att göra" i huvudet. Prova ett tag att skriva ner allt du kommer på att du ska göra. Skriv ner det direkt, hur obetydligt det än är. Blås ur skallen totalt, så inget finns kvar, utom vetskapen att allt du ska göra finns nedskrivet. När du vädrat ordentligt kan du sitta ner med din lista och börja sortera ut det som är viktigast att göra just nu. :)