lördag 5 april 2008

Lördag

Jag är riktigt trött idag, sov inte många timmar inatt, det blev sent igår kväll eller inatt beroende på hur man ser det och tidigt upp idag. Har varit i Lidköping och hälsat på mormor eftersom det var ett tag sen, Mikael skulle ha bilen idag för att byta till somardäck (äntligen) så jag var hänvisad till bussen och visst det är jag ganska van vid men man undrar lite vem som kommit på tidtabellen för lördagar, man får välja på att vara i Lidköping 9.00, 9.15 eller 11.00 och eftersom jag ville komma hem i tid fick det bli niobussen, man undrar varför det inte går en buss som är framme lagom till affärerna öppnar... Lika dumt var det när jag skulle hem, två timmar mellan bussarna mitt på dagen så det slutade med att mamma skjutsade mig ända hem.
Igår grillade vi på balkongen för första gången i år, den är ju visserligen inglasad men ändå, vi satt faktiskt där ute och åt också, va jättegott, marinerat kött, ris, grönsaker och en stor god kall öl. Jobbade igår också och har minst tre jobbtillfällen till i april, känns jätteskönt eftersom jag verkligen behöver pengarna. Skulle kunnat ha mycket mer pengar kvar än vad jag har och är ganska arg på mig själv för det men jag älskar att köpa kläder och grejer hit hem. idag till exempel blev det ett par nya jeans, provade ett par på lindex för någon vecka sedan och idag hade dom hundra kronor rabatt på jeans, 300 kronor för ett par jeans är ju visserligen inte så mycket men... Det roligaste var att jag bara måste sy upp dom en liten bit, vanligtvis är alla byxor 7-10 cm för långa för mig och det brukar resultera i att dom inte sitter så snyggt när man måste ta av dom så mycket. Hoppas bara jag ska orka fixa det inom en snar framtid, jag hatar nämligen att sy och blir förbannad varje gång jag ska försöka.

Som jag nämde i tidigare inlägg fick jag många grattishälsningar på min födelsedag (sms) men jag fick också veta att personer skickat sms till mig som jag aldrig fick. Det visade sig igår när jag startade mobilen, jag har den alltid avstängd när jag sover, en vana sen den tiden jag hade stora sömnproblem, hur som helst, igår morse när jag startade den fick jag sms efter sms och medelanden som jag skickat till svar hade heller tydligen inte gått iväg så dom skickades först igår morse även dom eftersom min mobil sparar meddelandet som av någon anledning inte gått att skicka och skickar dom vid ett senare tillfälle. Fattar inte alls hur det kunde bli så, jag fick ju några sms på förmiddagen och vet att dom fick svar men någon gång runt tolv på dagen tog det stopp, aningen irriterande, det valde ju verkligen den bästa dagen att krångla.

Dansade ju i torsdags också, va hur trött som helst när jag körde dit, hade ont i kroppen och kände inte riktigt för det men det gick bättre än någon annan gång, tröttheten och det onda nästan försvann och när jag åkte hem sen va jag inte alls trött och hade en underbar känsla i kroppen. Hade heller ingen som helst träningsvärk igår trots att det är högt tempo och många ovana övningar.

Inga kommentarer: