torsdag 21 oktober 2010

Två veckor fick jag vara frisk

Det är inte utan att jag funderar på hur det är möjligt att ha så dåligt immunförsvar som jag har. Nu har jag antagligen blivit smittad med något igen, är inne på tredje dagen med huvudvärk och nyser hela tiden. Dessutom är jag orkeslös och har ingen aptit. Det enda jag är sugen på råder det delade meningar om huruvida jag borde äta. Har googlat och det är ungefär 50/50 på det jag får upp. Det är sushi jag pratar om förresten. Det är så lätt att äta och jättegott. Har varit väldigt sugen på det länge nu. Har fått veta att tonfisken bör undvikas men att så länge det är ett ställe med ordning ska det inte va någon fara. Sen finns det ju vissa som säger att det är jättefarligt men det var ju potatis också för några år sedan. Jag vet att det är en konstig jämförelse men jag tar allt med en nypa salt jämt. Skulle man bli rädd för var enda jäkla larm som kommer får man nog sluta leva.

Nä, nu blir det tv-kväll med risgrynsgröt och pepparkaksmuffins :) Jag vet att det är väldigt onyttigt men för tillfället går jag ner i vikt istället för upp så jag äter det som går att få ner.

Inga kommentarer: