lördag 9 oktober 2010

Min helg

Idag borde jag verkligen städa, anar att det är väldigt dammigt här för det kittlar i näsan. Får se om min granne som har dammsugare är hemma annars får jag lösa det ändå.

Ska försöka plugga lite också, vi har en hel del litteraturseminarier nu, bland annat på måndag. Har skaffat all litteratur. Tyvärr är det inte alltid en självklarhet att lyckas med det... Den ena boken har vi fått kopiera ifrån och den andra har jag lånat. Det är helt omöjligt att köpa alla böcker, det går förresten inte alltid heller för vissa finns inte att få tag på. Nu har vi väldigt mycket artiklar som litteratur också och de får vi kopiera från en pärm.

Ska nu i helgen även förbereda min hemresa, ska försöka få med mig de kläder som redan är försmå. Måste tänka på att inte ha för mycket grejer här eftersom jag ska lyckas frakta hem allt själv. Måste naturligtvis skicka ett par paket precis som jag gjorde när jag åkte hit men det måste vara så lite som möjligt. Nu ska jag ju flyga hem på onsdag och tänkte inte checka in något bagage så blir lite packning den här gången. Ska flyga till Bromma, ska bli intressant att se hur den flygplatsen ser ut, har mellanlandat där två gånger men ena gången kunde jag sitta kvar på planet och andra gången gick jag bara mellan två gater som låg nära varandra. Nu ska jag ju inte flyga till Göteborg utan kliva av där för att ta tåget hem till Skövde. Det är ju egentligen det enklaste eftersom det är 32 mil tur och retur att hämta mig i Göteborg. Dessutom är det billigare. Det sjuka är ju att det är billigare att flyga den längsta sträckan än vad nattåget är. Men det är ju naturligtvis inte så miljövänligt.

Inga kommentarer: