torsdag 7 oktober 2010

Träning och katter

Nu när jag mår lite bättre ska jag göra ett försök att komma igång och träna lite. Har fått lite småproblem med ryggen igen, eller det är inget problem än men bara det att jag känner av det gör mig lite orolig. Jag hade hoppats kunna köpa ett gymkort här för att kunna simma men det skulle kosta 1800 för fyra månader och det tycker jag är fruktansvärt dyrt för att simma. Det finns vanliga badhus på andra platser i stan men då måste jag lägga massor med pengar på att åka buss dit istället. Jag kan ju inte gå över en mil mitt i vintern. Nu har jag beställt en dvd med träningsprogram och ska ta med mina utegympaskor när jag är hemma så jag kan gå promenader. Jag har varit lite orolig för problem med ryggen men hoppades att de inte skulle komma förrän senare. Eller jag har snarare räknat med ryggproblem senare eftersom jag hade så stora problem med det förra året. Har ju blivit mycket svagare i alla muskler i år också eftersom jag bara varit helt frisk några veckor på hela året. Att ryggen klagar nu tror jag beror på att jag suttit stilla för mycket.

På tal om något helt annat sitter det en lapp i köket om att en tjej i korridoren planerar att skaffa katt. Jag bryr mig inte så mycket om det eftersom den får vara på hennes rum och inte kommer störa mig men jag tycker ändå jävligt synd om katten. Jag tycker inte det är ok att ha en katt på 19 kvadrat. Det är väl knappast någon hemlighet att jag inte tycker om katter eller djur över huvud taget men jag tycker ändå att det nästan är djurplågeri att ha ett djur som borde vara ute på en så liten yta. Katter är ju olika men Cissi var ju hemskt understimulerad på 40 kvadrat. Hon hade någon typ av utbrott varje dag och man märkte på flera sätt att hon mådde dåligt.

Inga kommentarer: