måndag 4 oktober 2010

Mjölk med löksmak

Nu har jag bokat min hemresa nästa vecka. Kommer hem onsdag kväll och åker igen söndag kväll. Blir ju en snabbvisit hem sista helgen i oktober också, då är det dags för ul :)
Det kanske kan tyckas onödigt att åka hem två gånger i oktober men det är för min psykiska hälsas skull. Jag hade ett par dagar över i samband med helgen då Mikael fyller år så det va ett ganska lätt beslut. I slutet av oktober är jag bara hemma två dagar.

Usch, tycker inte om att dela kyl med andra, min mjölk smakar lök. Jag är superpetig med att ha allt som möjligtvis kan lukta väldigt väl tillslutet. Jag känner smaker väldigt tydligt vanligtvis och nu har väl smak och luktsinnet blivit ännu bättre för att jag inte ska få i mig något farligt. Såna där starka lukter sätter ju sig i allt möjligt, mjölk, smör, ägg osv. Får väl köpa ny mjölk imorgon... Mikael vet hur petig jag är, jag kan gå och flytta om saker han lagt in i kylen, hans chipsdipp brukar jag plasta in ordentligt och ställa längst ner. Tacokryddad färs får inte heller stå för nära något som kan ta smak, det händer att jag plastar in burken det ligger i.

Inga kommentarer: