söndag 10 oktober 2010

Tre dagar kvar

Det här med motivation är verkligen inte min grej. Jag är väldigt sällan motiverad att göra något över huvud taget. Antar att det beror på att mitt liv mest består av att göra tråkiga saker. Det mesta är måsten... Just nu måste jag plugga och diska... Det är synd att pluggandet inte känns motiverande men det verkar vara likadant med den här delkursen som med förra, när man läst en del av litteraturen och varit på alla föreläsningar och seminarier så vet man vad resten kommer handla om eftersom allt bara är upprepningar. Jag har fattat att klass aldrig går att definiera osv, det mesta gick in redan på första föreläsningen. Men kursen heter Kulturanalytisk fördjupning så examinationen på det här momentet består av en bildanalys där klass är huvudfrågan.

Är underbart att det bara är några dagar till hemresa nu. Är så skönt att jag kommer komma hem samma dag som jag åker härifrån också. Sitter och funderar på vad vi ska bjuda alla gäster på under helgen. Vi fick dela upp firandet lite eftersom mina föräldrar inte kunde komma på lördagen men det gör inte så mycket för är svårt att få plats med alla även om vi av erfarenhet vet att det går. Jag vill helst inte ha något inplanerat på söndagen eftersom jag ska med tåget 18.20, det blir lite för stressigt. Hade varit skönt om tåget gick lite senare på kvällen, bara 1,5 timme senare hade gjort väldigt stor skillnad. Det är inte så jättekul att komma upp till Umeå 6.30 heller. De öppnar inte bistron förrän då heller och jag skulle gärna druckit en kopp te innan tåget är framme.

På tal om te ska jag nog fixa en kopp nu och ta en (eller kanske två) pepparkaksmuffins som jag bakade i fredags. Nu börjar Time Team på tv också :)

Trevlig kväll

Inga kommentarer: