söndag 30 maj 2010

Mors dag

Kan verkligen inte fatta att det är söndag kväll, helgen har gått helt otroligt fort. Tycker inte om det för jag har tusen saker att göra.
Idag har vi haft en del besök, vi bjöd på kycklingspett marinerade i saffran, grillkrydda och citron. Det låter som en jättekonstig kombination men är riktigt gott, sen ska det vara en sås till med smak av curry, saffran och lite tomat. Till efterrätt blev det vaniljglass med hemmagjord chokladsås och/eller varm hjortronsylt.

Har bara två dagar kvar på Ekehagen nu, sen bär det av norrut för en väldigt kort vistelse i Umeå. Åker härifrån på onsdag och är tillbaka på torsdag kväll/natt. Stannar ju till i Stockholm några timmar på onsdag, ska inte köpa något speciellt utan mest gå omkring lite, hoppas på fint väder.

Funderar på att försöka mig på väldigt enkel träning en stund nu, förhoppningsvis kommer jag ha mer tid till mig framöver så jag kan fortsätta med det. Hatar att vara otränad. Med största sannolikhet kommer jag inte anmäla mig till tjejmilen i år av två anledningar. Den första är att jag har problem med astman och den andra är att tjejmilen i år är flyttad från sista helgen i augusti till första i september och då har terminen redan kört igång i Umeå.

Inga kommentarer: