måndag 24 maj 2010

Uppsats, garderob och Egypten

Sitter och kämpar med min stackars uppsats, har jag verkligen inte lagt ner så mycket tid på den som jag borde gjort men jag är jätteglad om jag får g. Kan ändå inte få högre på hela kursen eftersom studieförmågan inte direkt höjs efter en termin med två månaders nackspärr. På tal om det måste jag bli bättre på att strecka musklerna, har börjat känna av en del problem med nacken igen fast på höger sida den här gången, nacken vill nästan låsa sig.
Ska försöka skriva klart uppsatsen nu ikväll/inatt. Sidantalet blir inga problem men jag är väldigt långt ifrån nöjd med innehållet, det känns jätteflummigt. Dessutom ska upplägget på uppsatsen inte vara som jag är van vid och tydligen ska man skriva från vilken sida i en bok man tagit fakta, det har jag lärt mig att man bara måste göra med citat, kommer bli ett helvete att hitta allt. Önskar de kunde ha något som gäller för alla högskolor och universitet.

Längtar jättemycket tills den här terminen är slut, hoppas jag kan få ordning på mitt liv då. Är kaos på alla plan just nu. Här hemma ser det ut som en bomb slit ner också eftersom jag inte haft tid att packa upp ordentligt och för att jag inte hade någonstans att göra av allt. Förhoppningsvis ska det lösa sig nu, vi va och köpte en garderob igår. Den är vit vilket ingen av oss egentligen ville ha men den löser våra problem och var billig, 400 kr, så den får helt enkelt duga.

Nu ikväll blev äntligen våran bröllopsresa bokad, det blir en resa till Egypten i juli :) Vi bestämde oss för att vara lyxiga och bokade ett av de finare hotellen. Tyvärr måste vi flyga från Arlanda eftersom alla resor dit från Landvetter var slutsålda men det gör inte så mycket. Vi kommer ta bilen dit eftersom vi på hemresan landar halv två på natten och då går det inga tåg från centralen. Ska bli jättekul med en resa, vi har ju inte varit på någon sådan resa själva förut och vi har aldrig varit utanför Europa. Jag har sett ganska stora delar av Europa men självklart vill jag se andra delar av världen. Jag älskar ju att resa, det har jag alltid gjort och solsemestrar är jag inte så mycket för. Jag vill ju inte åka till Egypten för att sola utan för att det finns så otroligt mycket häftigt att se där. Sola kan man ju göra hemma...

Inga kommentarer: