lördag 8 maj 2010

Varit i Lidköping hela dagen

Det är väldigt väldigt mycket som händer nu, det är skola jobb och rensa lägenhet. Har varit ett par dagar på Ekehagen redan fast jag egentligen inte skulle börjat förrän på måndag. Det var som jag trodde, jag får hoppa in för en kille som fått ett annat jobb. Var väldigt trevligt att komma ut dit och få höra "vad roligt att se dig" och "vad roligt att du är tillbaka". Det plus den underbara miljön gör att man tar sig an till och med jobbiga klasser med ett leende. Är så skönt att få vara ute, tiden vi har för förberedelse på morgonen är också trevlig, att tända en eld och gå runt och fixa. Det är harmoniskt även om det är mycket som ska hinnas med. Om man har en boplats vid vattnet kan det hända att en stockbåt behöver paddlas till rätt plats, det är också ganska mysigt på morgonen. Har varit i Skara och jobbat också, 75 fläktar skulle monteras ihop och iväg snabbast möjligt till Jula.

Idag har jag varit i Lidköping och rensat i lägenheten. Fick med mig ett par påsar med grejer hem men det allra värdefullaste hittade jag i morfars skrivbord, några foton på honom, antagligen är det körkortsfoton. Har inga foton på min morfar förut och de är tagna inte allt för länge innan han dog så han ser ut som jag minns honom.
I veckan som gick fick vi förresten veta vad mormor dog av också, det var en propp i lungan, det hände i sömnen och gick fort. Att hon somnat in lungt visste vi ju eftersom hon såg väldigt fridfull ut när de hittade henne. Annars hade hon tydligen varit ganska frisk, inga tumörer eller liknande iaf och hjärtat hade varit ok.

Inga kommentarer: