söndag 9 maj 2010

Städa, städa och städa

Idag har jag grejat massor här hemma, jag har verkligen försökt få ordning men snart ger jag upp. Det finns ingen plats att lägga saker på längre. Märks mer och mer att vi verkligen är i behov av en större lägenhet. Har varit och lagt flera kassar kläder i frälsningsarmens insamlingskonteiner, har även slängt massa gamla sockar och underkläder som jag borde slängt för länge sedan. Hoppas jag ska kunna övertala Mikael att rensa i förrådet också (fast inte idag), finns bland annat en julgran, gamla färgburkar, två udda nattduksbord, en gammal strykbräda, gammalt porslin mm som tar jättemycket plats. Har funderat på att köpa en sån där sak som typ vakumförpackar kläder också eftersom våra extratäcken tar mycket plats. Någon dag får det bli en tur till tippen också eftersom vi har två gamla smörgåsgrillar, en wokpanna och en vattenkokare som tar plats i köket. Finns även en uppsättning vinglas som kan göra mer nytta hos någon annan eftersom vi har andra nu. Listan kan göras lång... Är så oerhört tacksam att vi inte fick mer grejer än vi fick i bröllopspresent. Vi har nämligen två fungerande brödrostar, tre fungerande elvispar, två fungerande vattenkokare och två fungerande kaffebryggare, förutom fyra uppsättningar mattallrikar mm mm... Nu bara måste vissa saker bort.

I fredags bestämde jag mig för att balkongen behövde fixas till lite så nu är det riktigt fint där ute. Måste säga att det var riktigt äckligt skitigt där, fattar inte hur det kan komma in så mycket på en inglasad balkong. Hade ju en väldigt enkel bokhylla i Umeå som vi ställt där ute med tanken att det skulle vara blommor i den så jag var på Plantagen och köpte blomlådor och blommor, hoppas de överlever där och inte dör av värmen, det bli ju lätt över 40 grader där på sommaren. Var även på Jysk och köpte nya stolsdynor. Det blev en annan duk också fast begagnad, hade en svart vaxduk i Umeå så klippte till den för att passa ett runt bord. Vill egentligen ha en annan men den får duga så länge.

Inga kommentarer: