torsdag 13 maj 2010

Begravning, kläder och bilar

Imorgon är det dags för begravning. Har funderat jättemycket på vad jag ska ha på mig. Mormor var noga med kläder så vill att det ska va snyggt och stilrent. Hade hoppats på att hitta en snygg klänning med tillhörande kavaj men det har varit omöjligt, har nog varit inne i Skövdes samtliga butiker och de flesta har jag varit i flera gånger. Av någon konstig anledning är H&M de enda som har något men tyvärr var storlekarna konstiga så det kändes inte helt 100. Tycker det är väldigt konstigt att inte Lindex, KappAhl, Cassels, Assbecks eller någon annan affär har varken en enkel svart klänning eller en kavaj. På KappAhl vid Maxi fanns det EN svart kavaj men den var i storlek 40. På H&M måste jag ha den storleken men där var den för stor. Som sagt hade H&M även en klänning men storlek 38 var gränsfall och 40 var allderles för stor. Det hela slutar troligtvis med att jag tar en gammal kjol med en skjorta till som jag köpte idag, skjortan är lila eftersom jag inte lyckades få tag på någon svart skjorta heller. Existerar inte baskläder längre???
Ska gräva fram mitt guldhjärta som jag fått av mormor och morfar och ha runt halsen också. Måste förbereda allt ikväll eftersom begravningen börjar redan 10.30 i Lidköping. Det blir en liten begravning med ungefär 15 personer som vi vet. Är skillnad mot farmors då vi var i Skara Domkyrka och det var nästan halvfullt. Men farmor var väldigt aktiv i div föreningar och alltid i farten. Mormor hade knappt varit ute de senaste 15 åren.

Idag har vi tittat på en annan bil, en volvo V70 från 98 men det blev ingen affär, allt var fullt fungerande men den hade en del både yttre och inre skador. Han begärde 29 000 för den men det kan han nog bara drömma om. Han kunde sänka sig till 26 500 men efter lite övervägande struntade vi i det. Vi får fortsätta att leta. Det är inte akut men vår bil börjar bli ganska dålig, den kommer med största sannolikhet inte att gå igenom nästa besiktning och den är rostig både under på på många andra ställen. Dessutom känns det att motorn inte orkar så mycket, den känns trött, sen är det massa småsaker som att bensinmätaren inte fungerar och att handbromsen ger sig hela tiden.

Inga kommentarer: