söndag 30 maj 2010

Tyskland vann

Nu har jag sett på Eurovision song contest, hade hoppats på Danmark men Tysklands låt va bra den också. Är riktigt trött nu så funderar på att lägga mig. Imorgon kommer det massa folk hit på middag så får inte gå upp för sent. Det är ju mors dag och bestämde mig för att ordna middag så att min mamma och moster skulle ha något trevligt att göra. Både mors dag och fars dag har alltid uppmärksammats mycket i familjen så det kommer nog kännas konstigt för dem imorgon. Idag har vi som vanligt varit i Lidköping och grejat, vi hittade ett kuvert jag skickade till mormor när jag var i sju-års åldern. Det innehöll massor med teckningar, bland annat en på en formspruta som va ganska snyggt avmålad. Jag var ju på jobbet väldigt mycket när jag var liten och minns att jag inte riktigt fattade att andra barn inte förstod vad jag pratade om.

När jag jobbar på Ekehagen nu inser jag ännu mer hur mycket jag och brorsan fick lära oss och jag vet ju att vi var väldigt bortskämda med tid från många vuxna. Vi fick alltid vara med i köket, det spelade ingen roll att det blev lite kladdigt ibland, vi var med överallt där mamma och pappa var. De har aldrig någonsin lämnat oss hemma för att åka på semester eller liknande, jag var på husvagnssemester i Danmark när jag var tre månader :) Vi fick vara med på julbord med företagarna innan vi ens börjat skolan, mm. Vi hade en liten roddbåt vi åkte ut i på sommaren, vi badade, fiskade och grillade. Barnen som kommer till Ekehagen får tydligen inte vara i köket för de tycker att rått kött och rå fisk är äckligt och vissa har ingen aning om att kött kommer från djur. De allra flesta har aldrig satt sin fot i en båt och vet inte hur man tar på sig en flytväst eller för den delen vet vad en flytväst är.

Sen är det klart man undrar vad vissa vuxna tänker med när de tror att människorna som levde för 2000 år sedan inte kunde prata utan väste istället. Man kan ju undra hur de tror att bibeln kom till, är det översatta väsningar?

Inga kommentarer: