tisdag 11 maj 2010

Unga människor är inget värda

Önskar verkligen jag kunde hitta något som motiverar mig att plugga. Jag har någon form av genuint hat mot skola i allmänhet. Jag önskar inget hellre än att jag hade något annat att göra men samtidigt vill jag bli färdig med något. Hat är ett väldigt starkt ord men befogat i det här sammanhanget.

Ska fortsätta att klaga lite... Är så trött på medelålders och äldre människor. Jag undrar vad de har för rätt att se ner på yngre människor så fruktansvärt. Jag kan ta ett exempel, ett par som var och tittade på mormors lägenhet, mannen står där och pratar om hur hemska människor upp till 30 år är fast jag är närvarande, jag behöver väl knappast nämna att han varken tittade åt mig eller brydde sig om att hälsa.
Många lärare som är med klasser på Ekehagen fattar inte att jag är guide eftersom jag är ung, de brukar iof bli bättre framåt dagen när de fattat att jag vet vad jag gör.
Väldigt många verkar tro att det är helt ok att gå före i köer och när jag var på Biltema för ett par dagar sen för att säga ett par ord till brorsan ställde jag mig och väntade eftersom han hade en kund men jag hann aldrig fram förrän det va en ny gubbe där och skulle ha hjälp, de tittade på mig i en sekund när jag var påväg men bestämde sig för att de kunde gå före mig, det hände tre gånger på tio minuter. Eftersom ledningen där är skit och brorsan hamnat i blåsväder för att han sagt ifrån förut sa jag inget utan väntade men det hade jag absolut inte gjort annars.
Jag brukar verkligen göra mitt bästa för att va trevlig mot folk men det känns nästan meningslöst, varför ska jag va trevlig om ingen annan är det? Jag är inte religiös men jag tycker att männiksor är lika mycket värda och att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Inga kommentarer: