torsdag 19 november 2009

Vill också gå på julfest

Fick ett mejl från Ekehagen förut, de ska ha julfest bara några få dagar innan jag åker hem för julen :( Hade jättegärna velat gå på den, men det är ju inget att göra åt. Va också en liten notis att om man vill jobba i vår ska man höra av sig före jul, jag hade ju tänkt försöka jobba i maj om det är intressant att bara ha mig i maj och om det går att lösa rent praktiskt. Det är ju både kul och en väldigt bra erfarenhet. Antar att mina lärare inte kan svara på något men ska fråga iaf. Vi ska ju skriva b-uppsats det sista på vårterminen så hoppas att det inte ligger massa schemalagd tid utan att jag kan vara hemma och jobba. Har ju redan funderat en hel del på den där uppsatsen och det är ju inte direkt första gången jag skriver en uppsats så att jobba kommer inte vara ivägen, skulle aldrig lägga skolan åt sidan, jag ska ha min examen.
Om 1,5 år har jag ju en kandidatexamen i museologi men vill ju egentligen ha en magisterexamen och skulle bara behöva 30 hp till för att få det i antingen museologi eller arkeologi. Men som jag tidigare sagt får det vänta, det enda som gör mig motiverad att plugga just nu är vetskapen att jag är färdig snart. Jag har aldrig varit och kommer aldrig att bli en pluggmänniska, jag ska jobba och helst med något halvpraktiskt.

Inga kommentarer: