onsdag 4 november 2009

Gammal mat

Hoppas mitt te gör att jag vaknar snart, måste gå om en halvtimma. Efter skolan idag ska jag göra ett nytt försök att handla. Försökte igår men det är verkligen hopplöst att hitta färsk mat här, tänkte köpa en grillad kyckling (fast kall) men blev en aning förvånad när tillagningsdatum på dem i kylen var från 29-31/10, igår var det ju den 3/11... Sista förbrukningsdag var en vecka efter tillagningsdatum. Kyckling är jag extremt petig med och det ska man va och vissa såg nästan ut att ha börjat mögla, nu ska det tilläggas att jag var i det som ska vara Umeås finaste affär eftersom jag hoppades att de skulle va bättre än de andra. Bröd är en annan sak som är ett stort problem om jag vill köpa det i en vanlig mataffär, eftersom jag inte har någon frys är jag i extra stort behov av att det är färskt men det mesta är mellan 3-6 dagar gammalt, mycket har passerat bäst före datumet.

Inga kommentarer: