söndag 15 november 2009

Nedräkning?

Det är ju faktiskt inte långt alls till jul, såg en sida som har nedräkning, det är 38 dagar till julafton. Tyvärr verkar det inte som att julen kommer bli så avkopplande som jag hade hoppats på, jag har vetat länge att vi ska ha en hemtenta över jul och det är helt ok men har nyligen fått veta att vi ska ha ett grupparbete över jul också vilket jag tycket är ren idioti. Hur kan man ens komma på den iden när man vet att klassen bor utspridda över hela landet, från Göteborg till Kiruna. Men det var tydligen likadant förra året, får bara hoppas att det inte är något stort och att vi själva får välja grupper, för tvingas jag dessutom jobba med idioter blir jag galen. Är väldigt glad att det är vårt första grupparbete och att det mesta annars verkar vara enskilt arbete, jag har inga problem att samarbete med folk i övrigt men att skriva arbeten ihop är verkligen inte min grej.

Funderar ibland på hur många vi kommer vara i klassen sista terminen, tycker intresset verkar vara sådär hos ganska många, en tjej exempelvis kom inte på hela första veckan av det här momentet eftersom hon tyckte hon behövde sova istället och många andra kommer lite då och då. Det märks ju ganska tydligt eftersom vi bara är 17 i klassen. Jag kan ju fundera på varför de går utbildningen över huvud taget. Men jag får väl va glad att de och några till tackade ja annars kanske det hade varit för få för att starta programmet i år. Hela programmet känns ganska slappt än så länge så mycket hänger ju på vad man själv gör av det, det går tyvärr att bara flyta med ganska bra om man inte vill anstränga sig. Tror att det beror mycket på att många kommer direkt från gymnasiet eller är 20, de som är bara några få år äldre anstränger sig betydligt mer. Finns något undantag men över lag är det så.

Inga kommentarer: