fredag 13 november 2009

Långhelg, igen...

Nu har jag ledigt några dagar men den här gången är jag ganska glad för det, är ju fortfarande ganska förkyld och behöver plugga en del. Måste gå ut en promenad också, behöver bland annat halstabletter. Är lite mysigt för just nu finns det ett tunt tunt lager snö här, är nog inte ens en centimeter men fint ändå. Har börjar fundera på julen, har inte köpt några julklappar än, i år kommer det inte bli så många julklappar, både jag och många runt omkring mig har dåligt med pengar så vi har bestämt att det blir lite mindre i år. Det är ju faktiskt inte värdet på presenterna det handlar om utan tanken bakom som jag skrev för ett tag sen. Dessutom behöver vi spara pengar inför något annat.

Vi måste köpa en ny julgran i år också, den "gamla" ramlar bara isär, köpte den 05 och den va väl bara hel första året sen har det hänt mer och mer, förra året hade nästan alla grenar längst ner lossnat så jag fick va uppfinningsrik för att få dem att sitta uppe, blir irriterad när det inte håller. Hade jag haft kvittot kvar hade jag klagat för ett par år sedan eftersom det var plasten som sprack, de har alltså haft för hög värme när den tillverkades. Tycker ju om att pynta ganska mycket vid jul och utan farmors porslinstomtar blir det ingen jul, tomten i badet som dricker öl är en stor favorit, samt ett litet hus som man kan ställa ett värmeljus i.

Inga kommentarer: