måndag 16 november 2009

Regnig måndag

Ser verkligen fram emot nästa vecka när jag får åka hem, jag brukar kunna anpassa mig dit jag kommer och det brukar gå fort men jag kan lova att jag kommer flytta härifrån (Umeå) så fort jag får chansen. Antar att jag kommer få frågan varför. Så jag kan lika gärna svara på den men det kommer nog enligt vissa inte va ett tillräckligt bra svar. Jag trivs helt enkelt inte och jag vet inte riktigt varför. Har fått flera bra kompisar så det har inget med det att göra. Det är väl helt enkelt så att man inte kan trivas överallt. Sen blir det väl inte bättre av att jag har så extremt långtråkigt. Önskar att man fick plugga mer än 150 % så jag kunde ha något att göra, är ingen ide att försöka hitta ett jobb när jag åker så mycket fram och tillbaka.

Har regnat i flera dagar nu och det verkar som det ska fortsätta hela veckan. Är inte så motiverande att gå ut och gå då men idag måste jag till stan, antar att det är på tiden att kolla upp bussar, har försökt men hemsidan är värdelös, jag tryckte på rubriken linjenät i hopp om att få se en karta men det stod bara start och ändstationer och vilket nummer linjen har, det förutsätter ju att man kan stan i detalj och vet hur busarna kör. Nu är det inte aktuellt att ta bussen till centrum men däremot till skolan eftersom det är 5 km enkel väg och det hinner man bli rejält blöt på den tiden. Nu hittade jag någon typ av karta men får nog helt enkelt gå och hämta tidtabeller på stan.

Inga kommentarer: