torsdag 30 oktober 2008

Snart Halloween

Tycker jag är kul, antar att det är den där barnsliga sidan som visar sig igen, tycker ju det är kul att klä ut mig också :) Men i år blir det nog ingen halloween fest för min del :( Får väl nöja mig med svarta dukar och några pumpor på borden här hemma. Fast svarta dukar har jag iof jämt...

Vet att många tycker det är hemskt att fira halloween och att man den här helgen (allhelgonahelgen) ska tänka på dom som inte lever längre och visst det är fint att lägga kransar på gravarna och tända ljus men jag tänker på dom jag älskat som inte längre lever hela året så jag känner inte att jag behöver en särskild dag för att uppmärksamma dom extra mycket. (Jag vet att det inte är den egentliga meningen med allhelgonahelgen heller men...) Man blir ju påmind om de människorna nästan varje dag, iaf jag och iaf farmor som var den jag hann lära känna bäst innan hon dog, tänkte på henne senast när jag lagade mat förut, jag gjorde kålrotslåda, det brukade hon alltid göra till jul och sen hon dog har jag gjort det varje jul, men den jag gjorde idag ska jag inte ha til jul ;)

Inga kommentarer: