lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag och IKEA

Fick en ide igår kväll att varför inte åka till Jönköping idag och så blev det. Jag och Mikael åkte iväg utan att egentligen behöva något men det va länge sen vi gjorde något ihop så... Blev en tur på IKEA först och en fika på deras café, bara för att det är kanelbullens dag idag så sålde dom bullar för 1 kr :) Det blev för övrigt en wokpanna och några glödlampor iaf på IKEA, plus lite servetter och ljus till mamma. Gick en stund inne på A6 också där jag fastnade ganska länge på Åhlens, skulle egentligen bara in för att köpa ett nagellack jag sett men det var ju bokrea... Blev en bok av Patricia Cornwell, en bok om löpning och en om mytologi :) Va ju bättre priser på den bokrean än på den stora som brukar va i början av året om jag inte minns fel.

Va inne i några skoaffärer och är riktigt sugen på att köpa ett par stövlar, har alltid velat ha ett par som slutar under knät men aldrig kunnat köpa några eftersom jag aldrig fått på mig några, mina vader är för stora :( Men tack vare modet som varit i några år nu att stoppa in byxorna i stövlarna så har skaften på stövlarna blivit bredare eller vad man ska säga :) Folk brukar sällan tro mig när jag säger det eftersom det inte syns men så är det iaf, kanske hade varit lättare om jag haft större fötter men jag har 36... Antar att jag iaf måste passa på att köpa ett par innan det modet försvinner men kanske kan hitta några på rea längre fram. Har ju precis köpt dyra kängor...

Vet att det jag komer skriva nu troligtvis kommer få folk att sucka men jag har ny hårfärg, ja, jag vet, igen... Men jag har faktiskt varit blond i fyra månader nu och jag trivs med det men det är svårt att hålla det snyggt och det sliter mycket på håret att hålla det snyggt eftersom jag måste göra om det ganska ofta för att inte utväxten ska bli för ful. Så igår tänkte jag att jag skulle tona över hela håret med bara någon nyans mörkare för att kontrasten skulle bli mindre men det blev inte riktigt som jag tänkt mig, det blev mycket mörkare. Men eftersom det är en toning kommer det ju bleka så det gör inte så mycket, är mest jobbigt med folks kommentarer att jag grejar för mycket med håret. Har tagit ett par bilder så ni kan se hur det blev, försök att inte tänka på hur trött jag ser ut bara ;)


Det blev förresten mat på Mc Donald´s idag och jag blev riktigt besviken, dom har tagit bort min favorit, chicken gourmet, den va faktiskt anledningen till att jag äter där över huvud taget, gillar inte hamburgarna, det känns ju som att man svalt ett paket smör i helsen efteråt. Vad ska jag äta nu då när jag är ute?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hårfärgen blev fin du passar i både ljust o mörkt hår.Får höras om Göteborgsresan.

Therese sa...

Tack :) Det får vi göra.

Anonym sa...

Jag tänkte faktiskt på dig när jag hörde att den skulle försvinna. Kycklingen som fanns i gourmet säljs fortfarande i vår Ceasar sallad. Den kanske kan vara något?

Therese sa...

Jaha, ja jag får testa den, har faktiskt aldrig ätit den.