torsdag 2 oktober 2008

Mamma Mia

Hatar att vakna av att jag är täppt men det gjorde jag idag :( Såg när jag vaknat till lite att min chef precis ringt så jag ringde upp och då undrade hon var jag var. Skulle först ha jobbat idag men sen strök hon det men hon hade missat att stryka det i sina papper... Har massa planerat idag nu när jag skulle va ledig men hade verkligen behövt pengarna...

Va på bio igår kväll, fick äntligen se Mamma Mia nu, har tänkt se den sen den hade premiär i somras. Den va precis så bra som jag hade hoppats och jag tackar verkligen för att den var på engelska, ABBA: s låtar är mycket bättre på engelska. Har ju sett den riktiga musikalen tre gånger, första gången i London för åtta år sedan, tror jag var den enda i det sällsklapet som uppsakattade det. Då var den ju på engelska men tyvärr fattade jag inte mycket av vad de sa då, kunde nästan ingen engelska då men låtarna kände jag ju igen. Sen har jag sett den två gånger i Stockholm och då var den ju på svenska. Är verkligen glad att jag kan lite mer engelska nu men det är fortfarande massor som fattas, har extremt dåligt ordförråd och gramatiken ska vi inte prata om men jag förstår ganska mycket iaf men när jag ska prata själv är det värre. Men jag kämpar med det hela tiden...

Nä, nu ska jag springa med tvätt och plugga för i em kommer Johanna och Alexandra och då ska vi ner på stan :)

Inga kommentarer: