söndag 26 oktober 2008

Vintertid

Jaha, nu känns det verkligen som höst när man ställt om klockorna, men det gör mig inget, de senaste åren har inte hösten känts lika jobbig som tidigare. Livet är visserligen långt ifrån någon dans på rosor men jag är iaf inte konstant deprimerad. Försöker verkligen leva i nuet även om det är hemskt svårt, jag är en sån person som alltid längtar till något som finns väldigt långt bort, men gör man det hela tiden försvinner livet bara förbi och jag vill inte förlora mer tid nu. Jag trivs inte med livet som det är nu men jag hoppas att jag en dag kommer att göra det.

Tittade i almanackan förut och konstaterade att det faktiskt bara är fem veckor till första advent idag. Gick faktiskt runt på Maxi:s julavdelning igår och hittade en jättefin adventsljusstake, gissa vilken färg... Svart :) Jaa, jag vet, men den va jättesnygg och om den finns kvar imorgon ska jag köpa den. Vi har visserligen tre men en av dom fyller 22 år nu i jul och det vet jag för att det står under "Till Therese julen 1986 från farmor och farfar", men den börjar faktiskt se lite tråkig ut nu men å andra sidan vet jag inte om jag har hjärta att göra mig av med den. Är så typiskt mig att spara på saker...
Hur som helst, va ju på julmarknad igår också, va jättemysigt, bara snön som fattades ;) Älskar verkligen lukten av gran, att stå å känna den lukten och samtidigt se folk komma med häst och vagn va härligt. Tycker om hästar samtidigt som jag är rädd för dom, jättelogiskt, jag vet... Men jag har alltid velat lära mig rida och det vill jag fortfarande :) Jag handlade inte så jättemycket, det blev en liten strut fudge, omald saffran, glögg och ett par kuddöverdrag med jul/kattmotiv. Det blev en fika där också, lussekatt och mjuk pepparkaka, tyvärr va det inte lika lyckat som resten, baka kunde dom inte. Bara för det bakade jag en egen mjuk pepparkaka idag och den va mycket godare :)

Glömde ju visa vilka otroligt praktiska kläder jag hade på mig igår ;) Men jag snubblade faktiskt inte. Gillar långa kjolar men dom är ju som sagt inte alltid så praktiska...

1 kommentar:

Anonym sa...

Känn dig utmanad:)