onsdag 1 december 2010

Bil

Idag har de tydligen 22 minus hemma. Tur vi har en annan bil nu för Opeln tyckte inte om kyla. Körde ju Volvon i snö för första gången nu när jag var hemma och det gick alldeles utmärkt. Nu har jag kört Volvo i snö många gånger men aldrig med automatlåda. Den här bilen är framhjulsdriven också, det var inte Opeln men jag märker ingen skillnad. Om bilen börjar sladda sitter inte jag och tänker på det utan litar på instinkterna. Det har fungerat jättebra hittills. Jag har tagit mig upp till jobbet alla gånger utom en och jag har lyckats väja för älgar på vägen. Jag är kanske en idiot som struntar i vädervarningar och kör bil ändå men jag har faktiskt bara fastnat en gång, då var det blankis i backen upp till jobbet. Det hade gått att kana bakåt men då hade jag kanat ner i ett djupt "dike" och antagligen voltat, så jag valde att sätta fast bilen i en snödriva istället. Är glad att vi har garage nu också och slipper gräva fram bilen ur en snödriva, synd bara att det är kallgarage, det brukar vara ca 5 grader varmare där än ute.

Idag är det plugga som gäller tyvärr. Imorgon ska terminens tredje tenta vara inlämnad. Jag är som vanligt inte alls sugen på att plugga. Jag är på väldigt dåligt humör idag och hemskt irriterad på allt och alla. Jag är tyvärr dålig på att ignorera sånt och koncentrera mig på annat.

Inga kommentarer: