lördag 11 december 2010

Julmarknad och tidig julklapp :)

Idag känner jag mig gladare än jag gjort de senaste dagarna. Har varit på ytterligare en julmarknad och det var nog nästan den bästa hittills. Ok, Hellekis går ju om alla när det gäller mat och godis men det mesta där är ganska dyrt. Idag har jag varit på Ålidhems centrums julmarknad. Ålidhem centrum består av ett ica, ett coop, ett fik, en restaurang, en grill och en frisörsalong under samma tak. Alltså är det ganska litet men de hade fått många hantverkare att komma dit. Dessutom var det över lag billiga grejer, faktiskt nästan lite för billiga, det kan inte ha blivit många kronor över efter materialkostnaden. Hur som helst har jag köpt en julklapp till min moster, en till min bror, en snögubbe till mig och en babyfilt. Sammanlagt har det kostat 300 kr. Då handlar det om handbroderade och handsydda grejer.

Jag tycker om att handla grejer av gamla damer. Jag har flera handbroderade kökshanddukar och bakdukar hemma. Tycker det är så roligt för de blir alltid så förvånade när jag kommer och köper sånt. Ska se om jag inte kan fixa en bild på grejerna sen :) Jag kan utan problem skriva här vad jag köpt till min bror för han har ingen aning om den här bloggen. Har köpt ett örngott med en broderad nalle på som precis badat. Min bror älskar nämligen nallar lika mycket som jag gör. Nu är jag faktiskt klar med hans julklappar, vi brukar byta för 200 kr men i år blir det flera småsaker. Det blir mycket småsaker till min moster också, dagens inköp var en liten handduk med en snögubbe på eftersom hon gillar snögubbar, annars får hon en kokbok, några badbomber och te. Hade velat köpa en sjal till henne men har inte lyckats hitta någon som passar. Hon önskar sig en som är gammelrosa och gärna har spets eller liknande. De flesta som finns att köpa nu är ju i mörkare färger. Det får absolut inte vara något svart i det man köper till henne, hon är väldigt noga med sina färgkoder. Brunt och mörkgrönt går däremot bra.

Måste skriva om vad jag fått av mina jättegulliga kompisar idag också. De har varit i London några dagar men jag kunde inte följa med på grund av ekonomiska skäl. Antagligen var det kanske lika bra eftersom de gått mycket och det klarar inte min rygg just nu :(
Hur som helst har de köpt med sig jordgubbste från Harrods till mig :)

Inga kommentarer: