onsdag 15 december 2010

"Jullov"

Nu är det äntligen "jullov", vilket betyder att nästa schemalagda grej är i mitten av januari däremot har jag massor att göra ändå eftersom lov inte existerar efter gymnasiet. Över jul är det alltså självstudier. Imorgon ska jag upp tidigt för att åka hemåt. Får hålla en tumme för att det går bra, det ska ju tydligen bli riktigt skitväder. Det ska snöa och blåsa mycket. Flyget från Umeå mot Stockholm ska lyfta 9.45 och tåget från Stockholm mot Skövde går 17.07. Ska bli jättekul att se terrakotta armen däremellan :)

Jag har massor att göra nu ikväll, jag har precis tvättat lite och diskat, ska fortsätta diska sen. Tänkte även hinna med att panta lite flaskor och städa upp i allmänhet. Har packat en del men ska slutföra det också. Är jättetrött redan nu men ska försöka hålla mig vaken tills jag ska lägga mig för natten. Har ingen aning om hur jag ska lyckas få med mig allt jag vill hem, min resväska är en sån där liten som man får ta med som handbagage så i den får det inte plats så mycket. Den ska ju checkas in men det blir nog två handbagage trots att man inte får det. Jag har iof ofta två handbagage men då brukar det vara en ryggsäck och en handväska, nu kommer det bli en ryggsäck och en påse. Om inte väskorna hade hanterats så oförsiktigt hade jag betalat extra för att få checka in en extra väska men jag har ingen här uppe som tål den behandlingen.

Inga kommentarer: