måndag 6 december 2010

Lite skolhat, igen...

Det händer otroligt lite just nu så jag har inte mycket att skriva om. Jag är naturligtvis förbannad på skolan som vanligt men det är väl vardagsmat vid det här laget. Kan ta det senaste exemplet. I torsdags hade vi examination av delkurs tre, vi hade fått två individuella uppgifter men vi skulle haft en tredje uppgift, en gruppuppgift att skriva synops om det momentet till projektet. Läraren påstår att hon skickat ut det via mejl. Hon lovar att skicka ut det igen och säger till oss att om vi inte fått det på fredagen ska vi kontakta henne och tala om det. Jag glömde bort det men kollade mejlen igår, hade inte fått något så skickade och talade om det. Idag pratade jag med henne och frågade men då sa hon att hon ångrat sig och vill ändra några grejer och därför inte skickat ut något. Det var ju ingen större överraskning men hon borde verkligen ha skickat ett mejl för att meddela detta så vi slipper undra. Bara grejen att hon inte tog upp det själv idag heller utan att jag var tvungen att fråga. Hon sa dessutom att hon ville få ihop hur synopsen till moment 3+4 ska se ut och info om rapporten på samma ställe. NU säger de alltså att vi ska skriva en rapport om projektet. Jag har frågat om det sen första delmomentet men inte fått något svar. Jag har anat att det är så men är svårt att skriva något när man inte vet vad eller hur de vill ha det. Det hela slutar alltså med att vi över jul ska skriva en individuell examinationsuppgift, en rapport i grupp samt färdigställa ett helt jävla museum i second life.

Jag vet att jag borde kontakta studentkåren och allt men jag orkar inte bråka om det själv, jag tänker istället vara ett dåligt exempel och uthärda tills skiten är över. Jag kan se slutet på det nu... Ska bli helt underbart att få ha bara jul nästa år, att slippa tänka på någon skola. Jag behöver verkligen ett avbrott i allt och ett bättre avbrott än det som nu kommer naturligt kan jag inte tänka mig. Visst blir det jobbigt på ett annat sätt med lite sömn och allt men det går ändå inte att jämföra.

Kollade lite på ams för skojs skull. Skövde stadsmuseum söker en museipedagog, är coolt att jag faktiskt skulle kunnat söka den tjänsten. Jag har nästan allt de efterfrågar. Mina något förvirrade år på olika skolor och med olika jobb har slutat med något som faktiskt är en bra kombination. Jag kan visa på massor med olika erfarenheter :) Och högskolepoäng då förstås men när det kommer till kritan brukar de spela mindre roll.

Inga kommentarer: