lördag 13 november 2010

Trevlig helg

Igår hade jag en väldigt trevlig dag, det blev en promenad till Strömpilen och en second hand butik som finns där. Jag köpte en julgardin för 30 kr, den är jättefin och ser helt oanvänd ut. Jag ska naturligtvis tvätta den ändå, det gör jag alltid när jag köper något, det gäller även nya kläder eftersom de ofta provats av många och legat på golvet ett par vändor. Igår kväll blev det pizza och Idol hos Martina :) Vi åt lite morotskaka som jag och Elena bakat också, fast vi var så mätta av pizzan så det blev väldigt mycket kaka kvar.
Idag ska jag troligtvis ner på stan, jag såg en "mitt första år" bok för några veckor sedan som var jättefin, mycket finare än alla andra liknande böcker jag sett.

Nu är det en lång dusch som gäller och ett försök att få ansiktet att se bra ut. Huden är såå torr... De krämer jag har här är sådär men känns jätteonödigt att köpa någon ny eftersom jag har två nya hemma och om 1,5 vecka är jag ju hemma igen. Nu finns det ju inga krämer som hjälper helt men de är ju olika. Har problem på fler ställen, benen kliar som fan. Händerna är i dåligt skick men inte i alls så dåligt skick som de brukar vara. Det märks att de inte är lika utsatta nu som när jag jobbade på Billingehus.

Inga kommentarer: