fredag 19 november 2010

Lite mer än en månad till jul

Fick ett mejl förut där det stod att det bara är 36 dagar till julafton, jag var tvungen att räkna själv och fick det till 35 men det spelar ju mindre roll. Oavsett är det inte långt dit. Såg även på facebook att museet i Skara ska ha en julutsällning i år, den öppnar imorgon och står kvar till 2/2. Hoppas jag kan hinna gå på den men det borde inte vara omöjligt. Som vanligt har det bokat på ordentligt med saker att göra när jag är hemma. Har kommit på förslag till några julklappar nu så det är jag nöjd över, har bokat in en shoppingrunda hemma nästa fredag.

Läste förresten en intressant artikel på Aftonbladet förut, en amerikans undersökning har kommit fram till att gravida som äter choklad regelbundet har 50% mindre risk att drabbas av havandeskapsförgiftning. Om det är sant är det ju jättebra (och gott)... Jag är en sån där jobbig människa som inte direkt tror på något jag läser och ifrågasätter allt och dubbelkollar mycket, därför skriver jag OM.

Fick ett mejl nu om att det endast finns 200 platser kvar till Stockholm Marathon. Nu är jag inte intresserad av att springa marathon men jag får mejl om allt möjligt sånt eftersom jag sprungit tjejmilen några gånger. Ser däremot fram emot nästa gång jag kan vara med på tjejmilen eftersom jag inte nått mitt mål med den än. Tyvärr har bebisen (eller något annat) redan börjat trycka på och fått min ischias att återkomma så jag har redan lite besvär att röra mig då och då.

Inga kommentarer: