lördag 20 november 2010

Plugg och tjejkväll

Nu är det visst helg igen, den här veckan har faktiskt gått fort till skillnad mot föregående veckor. Idag ska jag försöka läsa det jag ska till seminariet på måndag och ikväll är det tjejkväll, eller ikväll och ikväll, vi ska vara där redan halv fem. Jag har bott här ganska länge nu men jag har fortfarande inte vant mig vid att man träffas så tidigt, hemma brukar det vara sju som gäller (som tidigast). Det är knytkalas så jag har köpt en fläskfile, ska fixa till den och ta bort senor innan jag går dit. Jag klarar inte av senor så förstår inte folk som inte tar bort dem.

Tänkte sminka mig lite, tvättade ju ansiktet som vanligt imorse och smörjade in men flagade i hela ansiktet ändå så det var bara att skrubba och smörja igen. Hoppas det blir ok med sminket nu. Tycker ju det är så kul med smink men använder det knappt längre. Det enda som går åt en del är mascara och läppglans. Jag älskar läppglans och äger många... På tal om torr hud är händerna lite bättre nu, de bara sprack i veckan och det gör ju lite ont eftersom det inte går att undvika att få massa grejer på händerna. Man måste ju diska osv... Det finns ju handskar men det brukar inte hjälpa så mycket.

Nu har jag fått veta att vi ska dit ännu tidigare så är väl snart dags att fixa hår, smink, kläder osv. Smink går fort, men kläder tar tid att välja, tror jag ska ta den fina jeanskjolen jag fått låna av Alexandra :)

Inga kommentarer: