torsdag 4 november 2010

Mejl hit och dit

Nu har jag kontaktat programansvarig för min utbildning. Jag hoppas att det inte är några problem för mig att läsa halva terminen. Det skulle underlätta något alldeles oerhört för mig om jag hinner skriva min c-uppsats innan barnet kommer. Min praktik tror jag inte kommer vara några problem att göra när barnet är ett år, att skriva en uppsats tror jag däremot skulle vara nästan omöjligt. Eftersom kursen är så väldigt tydligt uppdelad i först uppsats och sedan praktik som lämpligtvis bryter terminen där i början av april hoppas jag verkligen det inte är några problem för dem. Tycker de borde vilja att så många som möjligt går genom hela programmet.

Fick förresten besked idag från SJ angående min försening i måndags. Jag var två timmar försenad till Umeå på morgonen och restidsgarantin gäller för förseningar över en timma. Av någon jävla anledning är min försening inte giltig enligt dem. Jag har skickat ett vänligt men väldigt ifrågasättande mejl där jag undrar hur det kan vara möjligt. Jag kan deras garanti utantill så jag vet att förseningen faller inom alla ramar men jag dubbelkollar alltid allt så jag har läst på hemsidan och jag hittar inget som säger att jag inte skulle få ersättning.

Inga kommentarer: