söndag 14 november 2010

Lååånga texter

Är trött idag också. Det hjälper inte att jag har jättetråkiga texter att läsa till imorgon. Jag förstår inte alls meningen med dem heller och vi ska skriva två instuderingsfrågor till dem som tar upp texten på en analytisk nivå. Jag hoppas verkligen vi får momentets examinationsuppgift den här veckan, vi blev lovade den för två veckor sedan... Jag vill ha den nu av två anledningar, jag måste lämna in mina lånade böcker den 22:a och den 23:e åker jag hem. Böckerna är reserverade så jag får inte låna om dem och jag vill inte förstöra min tid hemma med att plugga. Jag har ju planer på att julpynta och baka. Om jag visste hur jag kunde få tag på läraren skulle jag försöka men har försökt nå henne både på mejlen och på vårt forum utan resultat. Imorgon ska vi iaf ha ett seminarium med henne så då ska jag fråga efter uppgiften och fråga hur i hela världen vi kan kontakta henne.

Sitter och tittar på Time Team och tänker på sommaren. Väldigt många gör sig lustiga över att arkeologi är mitt stora intresse men det skiter jag i. Det är så oerhört intressant och känslan av att gräva upp något som ingen tagit i på flera tusen år är helt fantastisk. Är så skönt att vara på Ekehagen för där är alla lika nördiga.

Inga kommentarer: